środa, 27 maja 2009

Wielki powrót szpatułkowców ;) - kursik

Nie robiłam swoich kartko - ramek juz chyba całe wieki...
I tyle samo czasu zbierałam się, żeby zrobić ze szpatułkowców jakiś kursik... I udało się! Moze to ten deszcz za oknem ;)
(Dla niewtajemniczonych: kartko - ramka to taka rameczka z życzeniami, gdzie w okienko mozna potem wsunąć zdjęcie 9x13)
Jako że miałam spore zamówienie na kartko - ramki z okazji chrztu to taką właśnie opiszę.
Do zrobienia kartko – ramki z okazji chrztu potrzebujemy:
- szpatułki laryngologiczne (5 szt)
- patyczek do lodów
- klej: ciepły, introligatorski
- taśmę piankową
- papier wizytówkowy
- koronkę
- wstążkę
- sztuczne kwiatki
- perełki
- tusz
- dziurkacz 1,5cm kwiatek (brak na zdjęciu ;) )


Sklejamy ciepłym klejem szpatułki tak, jak na zdjęciach. Ważne żeby zachować kąty proste – ja ułatwiam to sobie narysowanym na kartce kwadratem o boku 13,5cm. Przykładam kolejne szpatułki do jego boków i jest wszystko prosto...


Drukujemy na papierze wizytówkowym tekst, który ma się znaleźć na ramce i literki do wycięcia tworzące imię dziecka.

Przykładamy ramkę do tekstu i wycinamy go.

Z tej samej kartki wycinamy pasek 2cm x 20cm, z którego zrobimy podstawkę. Do paska przyklejamy patyczek do lodów (nie jest konieczny, ale ramka jest stabilniejsza) i zaginamy jak na zdjęciu. Sklejamy ze sobą ramkę i kartkę z tekstem (tylko do górnej i dolnej szpatułki, zeby zostawić miejsce na wsunięcie zdjęcia. Przyklejamy podstawkę.


Dziurkaczem wycinamy literki tworzące imię dziecka i cieniujemy tuszem.

Teraz ozdabiamy ramkę.

Świecę robimy z karteczki 3cm x 6cm zwijając ją np. na trzonku cienkiego pędzelka, sklejamy bok, na dole wklejamy perełkę, przewiązujemy wstążką zabezpieczając brzegi przed strzępieniem. Płomień robimy z paska papieru 0,5cm x 15cm zwijając go luźno i formując w palcach.
Przyklejamy ciepłym klejem kwiatki, świecę i perełki. Kwiatki z literkami przyklejamy na taśmę piankową.
I gotowe!

Tutaj widok z róznych stron...

3 komentarze:

  1. Wydawało mi się że już pisałam komentarz , chyba go gdzieś wcieło, ale do rzeczy, rameczka cudna , bardzo dziękuję za kursik może i ja popróbuję ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczny pomysł. Jakże prosty a jaki efektowny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham Pani Kursy....dopiero zaczęłam tworzyć kartki proszę o więcej:) Przydadzą się nam do tworzenia bloga:) Pozdrawiamy a2kartki

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Wam za pozostawiony po sobie ślad...