sobota, 13 czerwca 2009

Kwiatuszki z papieru czerpanego - kursik

Niedawno Nutka pokazała jak zrobić różyczki z kwiatków Prima... Od razu przypomniał mi się mój sposób na kwiatki z papieru czerpanego, kóre kiedyś wykorzystywałam do kartek. Spróbowałam zrobić rózyczki i nawet mi się podobają. Dziękuję Nutko za inspirację!

A ponizej kursik na rózyczki i inne kwiatki. O takie...


Do wykonania kwiatków potrzebujemy:

- papier czerpany (ja używam Cansona o fakturze ziarnistej)
- kawałek pianki
- dłutko lub cienki pędzelek o zaokrąglonej końcówce
- klej introligatorski
- dziurkacze: kwiatek pięciopłatkowy 2,5 i 1,5cm
- perełki, bradsy


Wycinamy z papieru kwiatki

Układamy kwiatki lewą stroną na piance i końcówką pędzelka zataczamy kółka na kazdym płatku-zeby je uwypuklić.

Uwypuklone kwiatki są bazą.

Pierwszy rodzaj kwiatka robimy z jednego dużego. Odwracamy na prawą stronę, wgniatamy środek i wklejamy perełkę lub przyczepiamy ćwiek

Drugi rodzaj robimy z kwiatka dużego i małego. Sklejamy ze sobą kwiatki po środku i wklejamy duzą lub małą perełkę.

Trzeci rodzaj powstaje z 2 kwiatków dużych i jednego małego sczepionego ćwiekiem.

Rózyczki wykonujemy z 1 małego i 3 duzych.

Zgniatamy mały kwiatek na końcówce pędzelka.

Smarujemy obficie klejem i przyklejamy do pierwszego dużego.

Zgniatamy ze sobą oba płatki tak, aby duży otaczał mały i znów smarujemy klejem.

Przyklejamy do drugiego dużego

I znowu zgniatamy.

Całość przyklejamy do trzeciego duzego.

Znów zgniatamy w pączek.

Jak klej troszkę wyschnie rozchylamy płatki. I gotowe!

A tutaj kilka moich wcześniejszych prac z wykorzystaniem kwiatków.


Teraz muszę stworzyć jakąś karteluszkę z rózyczkami...

Mam nadzieję, ze kursik się komuś przyda... Pozdrawiam wszystkich gości!

9 komentarzy:

  1. Świewtny kursik! Oj teraz muszę poszukiwać papieru czerpanego nie ma co:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Kwiatki cudo! Masz wielki dar do nauczania - prosto, jasno i obrazowo. Gratuluję!!! Kurs już wrzuciłam do "Własnoręcznych przydasiów" na moim blogu. Buziole :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudneee... I piękne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Małgosiu dziękuję za kursik. Świetny!!!
    Pozdrawiam.

    Buziole dla Anielki.

    OdpowiedzUsuń
  5. большое спасибо за мастер-класс :)
    красивые получаются цветочки :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kochana Małgosiu kursik rewelacyjny, dzięki za jasność przekazu, ale... teraz już proszę... prosimy... uważaj na siebie i Jonaszka. Jesteśmy z Wami, modlimy się wierząc, że dobry Bóg Was ochroni. Pozdrawiamy He-Ja-Sz czyli hejasz :))))

    OdpowiedzUsuń
  7. Fantastyczny kursik, przy najbliższej okazji na pewno z niego skorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczne, kursik się bardzo przyda

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Wam za pozostawiony po sobie ślad...