niedziela, 27 grudnia 2009

Babeczki z gwiazdką...

Zakochałam się w nich oglądając program "Nigella świątecznie".
Musiałam je spróbować zrobić. Zamiast żurawiny i innych dodatków z orginalnego przepisu dodałam jabłka z cukrem cynamonowym. Pycha!

Moja wersja babeczek:
(na ok 50-60szt.)
...
0,5 kg mąki
1 kostka margaryny (lub pół na pół z masłem)
2 duże pomarańcze
...
1,5 kg jabłek szarlotkowych (jakie kto lubi)
cukier cynamonowy lub cukier i cynamon ;)
...
cukier puder do posypania
...
oraz
foremki do babeczek, foremka do wycinania gwiazdek
........................................................................
Przygotować farsz z jabłek: obrane jabłka pokroić w kostkę i podgotować z cukrem cynamonowym.
Zagnieść na "kruszonkę" masło z mąką. Wycisnąć sok z pomarańczy (powinna wyjść niepełna szklanka) i dodać do niego szczyptę soli. Wszystko wstawić do zamrażalnika na ok. 20 min.
Połączyć mąkę z masłem i sok zagniatając - powstanie bardzo plastyczne ciasto. Wałkować na grubość ok 0,5cm. Foremką do babeczek wycinać pofalowane kółka, wypełnić placuszkami foremki i napełnić farszem z jabłek. Na wierzch położyć wycięte z ciasta gwiazdki. Piec 15-20min w 200C (ja piekę w 175 z termoobiegiem) Pozostałe ciasto przechowywać w zamrażalniku do następnego wałkowania. Po wystudzeniu posypać cukrem pudrem.
...
Są bardzo proste i pyszne! Świątecznie polecam! ;)


3 komentarze:

  1. Małgosiu ależ słodkości wyczyniasz. Jakież mniamniuśne babeczki.

    Prosiłam nieco wczesniej czy możesz przesłać mi takie szablony kartek kalendarzowych na maila, ale nie odpisalaś. Jesli możesz to przeslij, a jak nie chcesz, to napisz, proszę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Sprawdziłam jeszcze raz pocztę i nie mam maila... :( Ale zaraz Ci wyślę Helu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale super smakowicie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Wam za pozostawiony po sobie ślad...