wtorek, 15 grudnia 2009

Kordonkowe bombki - kursik

Robiliśmy kiedyś z męzem kordonkowe jaja na Wielkanoc. Pomyślałam, że można by spróbować w ten sam sposób wykonać bombki na choinkę.
No i spróbowałam...
Wyszło coś bombkopodobnego ;)

Do wykonania bombek kordonkowych potrzebne są:
- kordonek (1 mały wystarcza na ok. 6 bombek)
- krochmal w płynie
- baloniki typu "bomby wodne"
- pompka do balonów
- wszelkie ozdoby znalezione w domu ;)
- klej z pistoletu

Wkładamy kordonek do jakiegoś małego pojemniczka (ja używam nakrętki od sztucznego śniegu, bo pasuje idealnie...), zalewamy na godzinę krochmalem.

Pompujemy baloniki i też zostawiamy na godzinę (z części niestety schodzi powietrze i trzeba je wtedy odrzucić)


Owijamy baloniki mokrym kordonkiem zaczynając na pionowo (jak na zdjęciu) - wtedy baloniki się trochę spłaszczą i nabiorą okrągłego a nie jajowatego kształtu.

Pozostawiamy baloniki do wyschnięcia. Można je położyć na kartce pod kaloryferem - szybciej schną ;)

Po wyschnięciu delikatnie naciskamy w różnych miejscach balonik zaokrągloną końcówką np. pędzelka tak, żeby odkleić nić.

Przekłuwamy balon i usuwamy delikatnie jego resztki ze środka bombki.

Dowolnie ozdabiamy przy użyciu kleju z pistoletu.

Na razie wędrują do pudełka. Zobaczymy jak będą się prezentować na choince...?

10 komentarzy:

  1. Małgosiu rewelka, normalnie superowy pomysł. Bardzo prosty i piękne, efektowne zakończenie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super pomysł...śliczne bombeczki

    OdpowiedzUsuń
  3. fantastyczny pomysł na niepowtarzalne piękno.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dziękuję za kursik.Skorzystałam ,zapraszam do obejrzenia.Moje nie są może tak pięknie przyozdobione ,ale to z braku czasu.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Genialne :) Gratuluję super pomysłów :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne, znałam metodę ale nie miałam pojęcia że jest krochmal w płynie???

    OdpowiedzUsuń
  7. właśnie dziś zrobiłam je z moim 4 letnim synkiem,,,świetna zabawa

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne są te bombki :-) Tutaj patent na samosmarujący się sznureczek: Jak zrobić bombkę ze sznurka, kleju i balona (video)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Wam za pozostawiony po sobie ślad...