poniedziałek, 12 listopada 2012

Kursik na świąteczny czekoladownik

Niestety 3 tydzień choruję... Dlatego też mało mnie na blogu...
Mam nadzieję, że już niedługo "odżyję" :)

Na prośbę Pani Natalii prezentuję mały kursik na czekoladownik w moim wydaniu.
Mam nadzieję, że się Wam przyda :)

Swoje czekoladowniki robię ze schowkiem pionowym. Zabezpiecza to czekoladę przed wypadnięciem podczas wręczania ;)

 

Na okładkę potrzebujemy karton 20cmx20cm.
Ja używam papieru wizytówkowego. 
Zaginamy go w miejscach przerywanej linii.
Na czekoladkowy schowek przygotowujemy karton 23,5cmx7cm.
Zaginamy i odcinamy według zaznaczeń na zdjęciu.
 Nacięcia powinny być trochę skośne (w lekki dziubek), żeby łatwiej się potem sklejało.
 Jeśli chcemy mieć w środku karteczkę na życzenia to wycinamy kartonik 14,8cm (dziwna wielkość, ale to z formatu c6 ;) x 7cm)
[przepraszam za wymiętoloną kartkę ;) ]
 Nasze gotowe elementy + paski papieru do ozdobienia środka i wstążka o długości 60cm.
 Elementy do ozdobienia wierzchu i schowka. 
Papier ozdobny przycinamy ok 2-3mm mniej niż baza.
 Zaczynamy od przyklejenia ozdobnego paska papieru na grzbiecie czekoladownika.
Następnie smarujemy klejem w wyznaczonym miejscu na wstążkę.
 Przyklejamy wstążkę...
 Naklejamy papier ozdobny. Zaczynając od rogów czekoladownika.
 Następnie przyklejamy papier na wstążce.
 Doklejamy dodatki, które zakryją nam linie łączenia papieru.
 Ozdabiamy dowolnie wierzch :)
 Teraz zajmujemy się sklejeniem schowka...
Smarujemy klejem skrzydełko.
 Sklejamy jak na zdjęciu.
 Znów odrobina kleju...
 Z drugiej strony wykonujemy równolegle takie same czynności.
 Naklejamy papier ozdobny.
Zazwyczaj robię to przed sklejaniem schowka, ale dziś się "zapomniałam". ;)
 Gotowy schowek.
 Wszystkie elementy do wnętrza czekoladownika.
 Wklejamy ozdobny pasek smarując go klejem tylko na węższych brzegach, by można było wsunąć kartonik do wypisania życzeń.
 Smarujemy klejem schowek jak na zdjęciu.
 I przyklejamy dociskając palcem.
 Gotowe!
 Wkładamy czekoladę...
 ... i zawiązujemy wstążkę :)


Czekam na Wasze interpretacje :)
Pozdrawiam wszystkich zaglądających :)
Gosia

13 komentarzy:

  1. Świetny, czytelny kurs. Czekoladownik jak zwykle piękny :) Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. cudowny czekoladownik:) chyba sama spróbuję zrobić coś takiego ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba i ja się skuszę na takie cudo:)

    OdpowiedzUsuń
  4. super kurs , dzięki ... będą czekoladki w tym roku

    OdpowiedzUsuń
  5. skorzystałam z kursu jak masz chęć podejrzeć to jest tu http://kartkomaniaczki.blogspot.com/2013/04/czekoladownik-komunijny.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Kursik jest bardzo fajny i czytelny, na pewno wypróbuję, choć w takiej technice nic nie robiłam, ale do odważnych świat należy!! Pozdrawiam :) umonique.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny kursik, piękny czekoladownik ...zaraz biorę się do pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobiłam dzięki twojemu kursikowi moje pierwsze chwalę się :)
    http://cardmakingalice.blogspot.com/2014/12/swiateczne-czekoladowniki.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Super ! Aż sama skusze się zrobić coś takiego :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję Wam za pozostawiony po sobie ślad...